Voor de module Educatie en Natuur (HEEN) maken de tweedejaarsstudenten een biologie-gerelateerd educatief product voor een externe opdrachtgever. De opdrachten lopen uiteen van een educatieve fietstocht voor gemeente Amsterdam en educatieve socials voor de Zoogdiervereniging, tot een interactieve otterposter voor Staatsbosbeheer. Op de productenmarkt kregen de tweedejaars de kans om een prototype van het product te laten testen door de eerstejaarsstudenten.
De eerstejaars werden op veel verschillende manieren om feedback gevraagd en al was het soms misschien vermoeiend om zoveel producten te beoordelen, vonden zij het erg leuk om de uiteenlopende producten te testen en misschien zelfs al wat inspiratie op te doen voor de producten die zij volgend jaar zelf gaan ontwerpen. Na een drukke ochtend was er ook een kleine prijsuitreiking waarbij de drie meest innovatieve, duurzame en uitnodigende producten in het zonnetje werden gezet. De ontwerpers van een VR-les over trekvogels die de East Atlantic Flyway afleggen, maakten de meeste indruk op de jury en gingen er met de hoofdprijs en een heerlijke taart vandoor. Ook het prachtige (korst)mossenverzamelboek dat Liana, Gina, Juan en Emmy maakten voor de Hortus botanicus Leiden, viel in de prijzen. We hopen dat de Hortus hiermee veel kinderen op verborgen natuurjacht kan laten gaan.
Reactie plaatsen
Reacties